Teknikk og Industriell produksjon

Skap bransjens beste servicebedrift

Vil du jobbe med kvalitetsmerker som Volvo, BMW og Toyota? Bli en av oss, du også! Hos Bilia brenner vi for kundeservice. Vårt store konkurransefortrinn er våre kompetente og engasjerte medarbeidere, noe som oppnås gjennom trivsel og en positiv bedriftskultur.

Bilia er en del av Nordens største bilkjede og har et unikt utvalg av varemerker, produkter og tjenester. Bilia er en av de største aktørene i markedet og satser kontinuerlig på å øke kundetilfredsheten gjennom økt kundefokus og ytterligere utbygd service. Bilia har verksteder og bilskadesentre med lett tilgjengelighet og sterk posisjon i sine respektive markedsområder. Vi bruker kun originaldeler til alle våre bilmerker.

Bilia har 25 anlegg lokalisert på Østlandet og i Trøndelag. Vi har merkeverksteder som er autorisert for varemerker som BMW, Lexus, Toyota og Volvo.

Hva kan jeg jobbe med hos Bilia?

Vi ønsker å ansette engasjerte medarbeidere med riktig kompetanse innenfor alle våre virksomhetsområder og regioner. To av de største virksomhetsområdene i Bilia er bilsalg og servicemarked. Servicemarkedet består av verksteddrift og delesalg. 

Eksempler på stillinger i våre verksteder:

- Personlig servicetekniker (mekaniker)
- Verkstedcoach (arbeidsleder)
- Bilskadereparatør og billakkerer
- Skaderådgiver
- Verkstedsjef

Eksempler på stillinger i bilsalg og delebutikk:

- Bilselger
- Salgssjef
- Delemedarbeider

Personlig service og ansvar

Bilia har implementert et unikt servicekonsept hvor våre mekanikere har rollen som personlig servicetekniker. Den personlige serviceteknikeren er kundens kontaktpunkt hos verkstedet, og har det fulle og hele ansvaret for både kunden og bilen som leveres inn. Det betyr at hver kunde får sin egen ekspert på verkstedet som blir godt kjent med bilen, og som gjør alt fra å avtale tid, finne ut hva som er feil, gi råd, og utføre service og reparasjoner. Alt utføres av én og samme person med spesialkompetanse. Dette unike konseptet gjør hele prosessen mer personlig, enkel og rask for kunden, samtidig som teknikeren får et mer varierende og stimulerende arbeid med ansvar for å styre sin egen produksjonsplanlegging.

Bilia som arbeidsgiver

Det er viktig for oss at alle nye medarbeidere føler seg velkomne hos oss. For at man raskest mulig skal komme inn i sin nye rolle og lære mer om bedriftskulturen, blir det for alle våre nye kollegaer lagt en god plan for introduksjon i bedriften.

For å sikre at vi har tilfredse og engasjerte medarbeidere med vilje og evne til å bidra til at Bilia skal oppnå suksess, gjennomfører vi årlige målinger av både engasjement og trivsel. Vi er stolte av at våre medarbeidere gir oss svært gode tilbakemeldinger på disse målingene. At trivselen er god, gjenspeiles også gjennom vårt lave sykefravær.

utviklingsmuligheter

Bilias store konkurransefortrinn er våre kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi oppmuntrer våre medarbeidere til å utvikle seg gjennom intern rekruttering og faglig påfyll. Gjennom Bilia Academy tilbyr vi alle våre ledere meget gode lederutviklingsprogrammer – med en praktisk tilnærming for å kunne ta i bruk ny kompetanse i sitt lederskap. 

Vi samarbeider også tett med våre leverandører om faglig utvikling av selgere, salgssjefer og verkstedmedarbeidere.

Bilia er Nordens største bilforhandlerkjede og skaper dermed forutsetninger for å utnytte stordriftsfordelene innenfor administrasjon, innkjøp og logistikk.

Bilia har etablert et sterkt varemerke og har salgs- og serviceanlegg med god tilgjengelighet og sterk posisjon i våre respektive markedsområder. Bilia kan tilby et unikt utvalg av varemerker, produkter og tjenester både i bilsalg og servicemarkedet. 

All virksomhet i Bilia tar utgangspunkt i konsernets kjerneverdier. Bilia skal kontinuerlig utvikle nye, attraktive konsepter og servicetjenester og anvende ny teknologi som skaper: 

- Tilgjengelighet
- Engasjement
- Unik bilopplevelse

Vil du bli en av oss?

Les mer på: www.bilia.no/jobbe-hos-bilia/